Spooks s06e06

En gång för länge sen sände SVT Spooks. Men efter fyra säsonger så slutade de. Jag glömde bort serien men i och med strejken bland manusförfattarna i Hollywood så behövde jag fler serier så då började jag kolla igen. Och det ångrar jag sannerligen inte. Trots att nästan hela arbetslaget på MI5 har blivit utbytta så är serien precis lika bra nu som då. De enda som har varit med från början är chefen Harry och ”analytikern” Malcolm. Avsnitten är nästan en timme långa men man lyckas hålla spänningen uppe precis varje avsnitt. Serien har en helt fantastisk hög lägstanivå som borde göra 24 gröna av avund. Egentligen är det inte mer än spiontemat som förbinder de två serierna så liknelsen är inte helt rättvis. Jag har även sett alla säsonger av 24 men skulle jag tvingas välja endast en av serierna så hade jag alla gånger valt Spooks.

Explore posts in the same categories: TV-serier

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

