Klass 9A s01e12

Det börjar närma sig slutet på denna serie som har gett den svenska skolan ett ansikte. Det har varit intressant att få följa deras resa från i vissa fall helt oallmänbildade till ganska smarta niondeklassare. I början när vissa elever inte visste var London låg och liknande grejer så blev man ju mörkrädd. Men nu efter en termin med topplärarna så verkar de bestitta helt andra kunskaper än de gjorde några månader tidigare. De har också fått ett helt annat självförtroende. Till och med jag som inte är särskilt känslosam av mig blev nästan lite rörd av att se deras glädje över provresultaten. Hoppas att detta program kan få lite större konsekvenser och ge den svenska skolan den uppryckning den så väl behöver.

Explore posts in the same categories: TV-serier

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “Klass 9A s01e12”

  1. michaellindqvist Says:

    Snygg blogg Stekspaden!

  2. tvdagboken Says:

    Tack så mycket och tack för att du länkar! Jag är en nybörjare när det gäller bloggande så jag håller fortfarande på att lära mig olika finesser och inställningar. Tar gärna emot förslag på önskemål och förbättringar.


Kommentera

