House s04e16

Säsongens sista avsnitt var ingen munter historia direkt. Förra avsnittet slutade ju med att House kom på att det var Amber som var den skadade. I kväll slets man mellan hopp och förtvivlan om hon skulle klara sig eller inte, i alla fall om man inte är lika känslokall som jag är. Det var först i slutet med avskedsscenerna mellan Amber och Wilson som jag fick en liten klump i halsen.

Som jag skrivit tidigare så hade jag börjat gilla Amber mer och mer. Men det hade jag inte mycket för för nu är hon död. Det mest intressanta inför nästa säsong är om Wilson kommer förlåta House eftersom det var hans fel att hon var på bussen.

En annan sak som hamnade lite i skymundan var att Thirteen äntligen tog mod till sig och kollade om hon led av Huntingtons sjukdom. Det visade hon sig göra vilket gör hennes ganska tråkiga karaktär lite intressantare.

Explore posts in the same categories: TV-serier

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

