In treatment s01e01

Jag har nästan slut på serier att följa. I stället för att se ifatt någon gammal serie jag följer i svensk takt så bestämde jag mig för att ge HBO:s terapiserie In treatment en chans. Avsnitten som är en halvtimme långa utspelar sig alltid endast på psykologen Pauls mottagning. Måndagar till torsdagar får vi följa tre olika personer och ett par. På fredagarna är det Paul själv som besöker sin psykolog.

Måndagar är det Lauras tur att tala ut. Hennes kille har gett en ultimatum att antingen gifter de sig eller så gör de slut. Problemet är att hon är kär i Paul och i första avsnittet så avslöjade hon också det för honom.

Kan väl inte direkt påstå att jag blev särskilt begeistrad av serien. Trettio minuters samtal mellan två människor kan bli lite mycket. Jag tror att jag kommer se i alla fall de första fem avsnitten och se om jag fastnar för någon av de andra patienterna. I så fall kanske jag enbart följer en person i stället för att se alla avsnitt.

Explore posts in the same categories: TV-serier

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

