Tillbaka

Sveriges sämsta tv-blogg är härmed tillbaka efter sommaruppehållet. Under mitt blogguppehåll har jag hunnit se klart In treatment, Greek och miniserien Den inre fienden på SVT.

In treatment som jag var minst sagt skeptisk till när jag började kolla på den blev bara bättre och bättre ju mer man lärde känna både patienterna och psykologen Paul. Att 25 minuters samtal mellan två människor kan vara så fängslande är lite förvånande. Den patient som var intressantast att följa var 16-åriga gymnasten Sophie (briljant spelad av Mia Wasikowska). Hon var också den som utvecklades mest under terapin.

Jag har läst att serien har fått klartecken för säsong 2 fast då med nya patienter. Tror också att Paul ska fortsätta att träffa sin egen psykolog på fredagarna så Gina kommer också tillbaka. De andra skådisarna kunde möjligen vara aktuella för gästinhopp.

Greek fortsatte i samma stil säsongen igenom. Lite småmysig serie som fyller min ungdomsseriekvot men som jag inte direkt sitter och längtar efter att den ska komma tillbaka. Då är Friday Night Lights som börjar igen i oktober betydligt bättre i samma genre.

Den inre fienden var hyfsat spännande i början men blev tyvärr sämre ju närmre slutet man kom. Överlag brukar engelska dramaserier hålla hyfsad klass men denna två år gamla miniserie får inte mer än godkänt.

Explore posts in the same categories: TV-serier

Etiketter: , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 kommentarer på “Tillbaka”

  1. michaellindqvist Says:

    Jag hade velat se Den inre fienden men då verkar jag inte ha missat så jätte mycket ändå.

  2. tvdagboken Says:

    Nej, inte direkt. Kolla hellre in HBO:s Generation Kill. Ingen liknelse i övrigt förutom att den också är i sju avsnitt.

  3. michaellindqvist Says:

    Det har jag planerat att göra men kommer att vänta tills den visas på Canal+ nästa vecka.


Kommentera

