Jekyll s01e01

Det är inte ofta jag kollar på serier på det ”gamla” sättet genom svenska tv-kanaler längre. BBC-miniserien Jekyll som SVT köpt in fick mig dock att ställa hårddiskvideon på inspelning och nu har jag kommit för mig att se första avsnittet.

Eftersom jag inte har läst boken Dr Jekyll och Mr Hyde som serien löst baseras på så kände jag inte till mer än att det handlar om en man med två helt skilda personligheter. I serien heter den gode Dr Jackman och har fru och två tvillingsöner. Med jämna mellanrum, ibland planerat och ibland oväntat kommer dock hans onda sida fram.

Huvudpersonen spelas av James Nesbitt som gör en strålande insats. Trots det så var det inte förrän ungefär halva avsnittet var avklarat som det började bli lite intressant. Framförallt vill man förstås veta vilka det är som skuggar honom och om den onda sidan av honom ska ta över mer och mer. I och med att det bara är sex avsnitt (vilket faktiskt kan vara ganska skönt som omväxling) så är det givet att jag kommer fortsätta att följa Jekyll och hans alter ego.

Explore posts in the same categories: TV-serier

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

