Robinson 2009 e01

Såhär två dagar efter premiären får väl också jag skriva några ord om alla svenskars älskningssåpa Robinson. Jag följde alla säsonger som gick på SVT men tappade intresset när TV3 bara lät kändiskåta 20-åringar vara med. Frågan är då om det har gått tillräckligt många år sen senast för att formatet ska gå hem igen. Det tror jag faktiskt att det har gjort även om jag inte är sådär hemskt imponerad av säsongsstarten.

TV4 har kört hårt med att det ska vara så mycket tuffare i år men det innebär ju inte att automatiskt att det blir så mycket bättre tv bara för det. Ett sandstrand fungerar nog lika bra som ett skitigt träsk för att skapa konflikter. Men att de verkar ha slopat alla löjliga pris med massage och telefonsamtal hem ser jag bara som något positvt.

Klippningen när det gällde plankan var tämligen usel. Blev ju ingen spänning alls när de bara snabbt visade en massa plums. Man hade ju heller ingen aning om hur länge de stått där. Plus för att de bara lät tanten som åkte ut försvinna ut en massa farväl och liknande.

Efter bara ett avsnitt har jag redan lyckats hitta ett störobjekt och en favorit. Beatrice ”jag river väggar och dödar ödlor” Karlsson vinner pris som mest enerverande. Erik Billing tar hem segern som den skönaste slackern. Annars tyckte jag att de flesta verkade tämligen anonyma än så länge. Förhoppningsvis blir det bättre fart och mer konflikter nästa vecka.

Erik Billing

Explore posts in the same categories: TV-serier

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

