Nurse Jackie s01e01-05

Showtimes senaste serie handlar om den cyniska och lite buttra sjuksköterskan Jackie spelad av Edie Falco. Jackie jobbar alldeles för mycket och för att orka med missbrukar hon smärtstillande tabletter. Som langare och tillika älskare fungerar sjukhusets apotekare Eddie. Jackie lever ett dubbelliv med trevlig man och två döttrar hemma medan hon på jobbet antas vara singel. Den enda som känner till hemligheten är den snobbiga Dr O’Hara, hennes bästa väninna.

Nurse Jackie är precis som kanalens förra nyhet United States of Tara långt ifrån något mästerverk. Serien är en så kallad dramedy men med störst fokus på drama. Humorn är inte särskilt märkvärdig utan skämten blir ofta åt buskishållet. Har du som jag ont om serier nu under sommaren kan den vara värd en chans annars föreslår jag att du investerar din tid i något bättre.

Nurse Jackie

Explore posts in the same categories: TV-serier

Etiketter: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 kommentarer på “Nurse Jackie s01e01-05”

  1. Mischaonline Says:

    Jag har gått igenom det mesta sommaren har att erbjuda, jag har plockat upp de nya sommarserierna Mental, Royal Pains, Hawthorne, True Blood, Warehouse 13,Hung, Weeds, Dark Blue, The Cleaner, Army Wives och 10 things I hate about you.
    Dessa är de sommarpremiärer jag följer och Nurse Jackie är garanterat en av de starkaste och stabila. Jag förstår att en ny säsong beställdes redan efter premiravsnittet visades och jag förstår att SVT valt att köpa in den. Jag tror att det är du som inte greppat den helt enkelt.

    • tvdagboken Says:

      Konkurrensen är inte särskilt hård på sommaren. Av de serier du listar är True Blood i en klass för sig. Hung, Weeds och Nurse Jackie är de enda andra jag följer och de spelar ungefär i samma division.
      Chefssjuksköterskan, Dr Coopers tafsande och att alla är så rädda för Dr O’Hara är bara några av de saker jag stör mig på. Serien har dock helt klart potential att bli bättre och att Jackies dubbelliv är på väg att avslöjas ökar helt klart intresset för den.

  2. Margareta Says:

    Hej!
    Jag såg de första episoderna i USA och känner mig jätte irriterad över väntan tills jag kan se de andra delarna. Detta är den bästa så här långt(Min åsikt)
    Vad gör denna serien unik?
    Skart svart sjukhushumor som troligen måste förekomma på sjukhus hela tiden.
    Förvånadsvärd hög realism i jämförelse med alla sjukhusserier jag sett förutom ER.

    Simma lugnt!


Kommentera

